Khamis, 14 Februari 2013

PROGRAM TAHUN 2013

3 Februari 2013

KURSUS PENGURUSAN JENAZAH  TEORI DAN AMALI

Bertempat di Susur Larkin Perdana 1, Taman Larkin Perdana Johor Bahru, pertubuhan telah mengadakan satu program yang sangat penting untuk semua insan yang hidup ini samada tua atau muda, lelaki atau perempuan terutama yang masih mempunyai ibu bapa untuk mengetahui bagaimana hendak mengendalikan/merawat orang yang sakit tenat di saat-saat kematian didalam sesebuah keluarga atau teman atau kaum muslimin dan muslimat. Juga mengetahui  tugas dan tanggungjawab semasa menguruskan mayat / jenazah oleh anak-anak lelaki dan anak-anak perempuan  sehingga ke liang lahat. 

Ibu-ibu perlu dan patut berwasiat atau meninggalkan pesan kepada anak-anak menekankan tugas dan tanggungjawab anak-anak menjaga/merawat ibu ayah yang sakit/sakit tenat/nazak dan juga menguruskan mayat/jenazah ibu ayah. 

 
 










 

3 ulasan:

  1. salam Puan. saya mencari ibu tunggal yg sudi menjadi pembantu rumah sepenuh masa. jika ada yg berminat harap hubungi saya di talian 0127295224

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum & selamat hari raya aidiladha. Saya mencari ibu tunggal yg berkenderaan sendiri (kereta) untuk bekerja dengan sebuah syarikat bumiputera sebagai sales advisor. Hubungi talian 019-739 3000. Terima kasih.

    BalasPadam
  3. Puan saya pelajar phd ukm sedang membuat kajian mengenai keganasan rumah tangga dikalangan wanita dan ibu tunggal. Puan sekiranya ada ahli2 yg berminat utk mengikuti program bole emel kepada sy di lindajamaludin21@gmail.com

    BalasPadam